19 Ocak 2010 Salı

DİDİM-AYDIN





Didim, Aydın'ın turistik bir ilçesidir. Doğuda Muğla il sınırı ve Güllük Körfezi ve Akbük Koyu, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir.Didim son derece hızlı gelişen ve özellikle son yıllarda Dünya üzerinde turizm ve yerleşim alanında dikkat çekmeye başlayan uç şehirlerden bir tanesidir. Harika plajları, berrak denizi, düz alanda yerleşimi olması, belediye hizmetlerinin her yere ulaşması, tarihsel dokusunun mükemmelliği, güvenli ve bugün için ucuz emlak edinme imkanının bulunması burayı çekici kılan faktörler...İnanılmaz güzellikteki altınkum'u apollan tapınagıyla , zeytiniyle mavununu her tonuna hakim ipek bir çarşafa bürünmüş bembeyaz bir incidir Didim...
Bölgedeki en eski yerleşim birimi olan Akköy , o zamanlar nahiye statüsüne sahipken Didim , küçük bir yerleşim yeri idi. Mavi bayraklı Altınkum plajının duyulmasıyla birlikte cennetten çalıntı bu çamlarla kaplı sayfiye yerine başta Ankara ve diğer büyük şehirlerden gelen insanlar burada yazlık sahibi olamnın yollarını aradılar. Sonrasında yazlık sahibi olanlar emekli olup buraya , Altınkum'a yerleşerek bugünkü dokuyu oluşturdular. Büyük tur operatörlerinin turist getirmeye başlaması ve henüz keşfedilmeye başlanan Altınkum da turizm patlaması bu dönemin hemen ardından takip eder. Sonralarda körfer krizi ve diğer krizleri takip eden yavaşlama turizmi de vurur.
NASIL GİDİLİR
Didim'de Havalanı yok. Didim'e havayollarıyla ulaşım sadece çevredeki Bodrum, Dalaman ve İzmir'deki havalimanlarıyla mümkün. Bu havalimanlarından Taksi alınabileceği gibi, Didim Merkezli Tur işletmeciliği yapan Firmalardan özel hava alanı transfer hizmeti de satın alınabilir. Dalaman Havaalanına 300 km. uzaklıktadır. (en uzak olan)Bodrum Havaalanına 90 km.(en yakın olan fakat kış aylarında uluslar arası uçuşlara kapalı, sadece iç hatlara açık, yaz aylarında hem iç, hem de dış hatlara açık).İzmir Adnan Menderes Havaalanına 150 km, Demir yolu havaalanının içinden geçiyor. Tam saatleri uymayabilir. Didim'de yada Didim'e kadar gelen bir demir yolu yada istasyonu yok.İzmir yada Aydın istikametinden tren ile Söke'ye kadar gelebilir; Söke'ye geldikten sonra tekrar otobüs yada midibüse binip Didim'e ulaşabilirsiniz.
NE YENİR
Hem zeytinyağlı yemekleriyle, hem de et yemekleriyle ünlü. Yöreye özgü yemekler; Acılı güveç, patlıcan biber kızartma, zeytinyağlı taze ve kuru börülce, patlıcan kavurma, sarmaşık ve kedirgen kavurma, yaprak sarma, etli nohut yahnisi, nohutlu kereviz, etli enginar, arap saçı,ciğer sote.Mutlaka balık lokantalarına gidin. Yalı caddesi boyunca aradığınız her tür yemek yenecek sayısız bar, kafe, manzaralı restoran bulunuyor.
NEREDE KALINIR
3-4 tane beş yıldızlı otel, onlarca motel ve pansiyon mevcut. Ayrıca deniz kenarı sitelerde haftalık-aylık-sezonluk ev de tutabilirsiniz.
Deniz OtelYalı Caddesi no 41 Altınkum/ Didim./ AydınTel no: 0 (256) 813 10 20Didim Apollon Tapınağı yanında konaklamak odasından, bahçesinden tapınağı görmek gece ışıklandırılmış şeklini uzun uzun seyretmek isteyenler için Oracle Pansiyon da konaklama yapılıyor.Oracle Pension : Mahmut Gönül tel no.0 (256) 811 02 70 Mergen OtelTel: 0 (256) 813 21 37Tarhan Tatil KöyüTel No: 0(256) 825 68 48 Tuntaş HotelTel No: 0(256) 813 29 05 Esra ApartTel No: 0(256) 813 73 83 Burak HotelTel No: 0(256) 813 16 79 Göç HotelTel No: 0(256) 813 16 55 Dolphin HotelTel No: 0(256) 813 19 92 Ataç HotelTel No: 0(256) 813 29 32.Bunlardan sadece bir kısmı.
NERELER GEZİLİR
Öncelikle Didim içindeki APOLLON TAPINAĞI gezilebilir, ilginç de bir hikayesi vardır mitolojide öğrenmeden dönmeyin. Ayrıca MİLET, PRIENE, BAFA GÖLÜ, KIYIKIŞLACIK, HERAKLIA ve daha pek çok antik şehir var yakınlarda. Ayrıca bir günü de AKBÜK için ayırın.
Not:Fotograflar Didim kaymakamlıgı sitesinden alınmıştır.

Hiç yorum yok: